Op 1 juli 2013 is het Omgevingsloket getroffen door een storing in de database. Deze storing heeft helaas gevolgen voor aanvragen en wijzigingen die op 1 juli van 00.00 uur tot 13.00 uur zijn ingediend of aangebracht. Om verzekerd te zijn van een kloppende database, zijn de gegevens van 1 juli 00.00 uur teruggezet. Gegevens in het loket zijn daardoor gelijk aan de gegevens zoals deze op 30 juni 2013 in het loket stonden.
Op 1 juli 2013 is het Omgevingsloket getroffen door een storing in de database. Deze storing heeft helaas gevolgen voor aanvragen en wijzigingen die op 1 juli van 00.00 uur tot 13.00 uur zijn ingediend of aangebracht. Om verzekerd te zijn van een kloppende database, zijn de gegevens van 1 juli 00.00 uur teruggezet. Gegevens in het loket zijn daardoor gelijk aan de gegevens zoals deze op 30 juni 2013 in het loket stonden.
Aanvragen en adviezen ingediend op 1 juli, zijn beschikbaar op de FTPserver, maar niet meer in het loket. Dit betekent dat de aanvragen zelf niet verloren zijn gegaan. De aanvragen kunnen buiten het loket worden behandeld of worden gedigitaliseerd.
De volgende informatie is niet meer terug te halen:
Stuurgegevens gewijzigd op 1 juli
Behandeltaken die op 1 juli zijn uitgezet in de behandelmodule van het Omgevingsloket
Statuswijzingen/berichten die zijn doorgegeven door zaaksystemen van organisaties die werken met webservices
Organisaties die werken met een eigen zaaksysteem en webservices of via XML berichten krijgen hierdoor een verschil tussen de eigen systemen en het Omgevingsloket online.
Let op: Wanneer een aanvraag op 1 juli is ingediend heeft de aanvrager een ontvangstbevestiging gekregen. De wettelijke termijn loopt vanaf dat moment. Dit geldt ook als de aanvraag niet meer in het loket staat maar wel op FTP.
Als u op 1 juli tussen 0.00 uur en 13.00 uur een aanvraag heeft aangemaakt en ingediend, vindt u deze niet meer terug in uw overzicht. U heeft wel een ontvangstbevestiging ontvangen met een PDF van de aanvraag. Het bevoegd gezag heeft uw aanvraag ontvangen. U hoeft niets te doen. Bevoegd gezag neemt contact met u op.
Als u een conceptaanvraag heeft aangemaakt en nog niet heeft ingediend, bent u deze aanvraag kwijt. U moet de aanvraag opnieuw aanmaken.
Als u vóór 30 juni een aanvraag heeft aangemaakt en deze gewijzigd hebt op 1 juli, bent u de aanvraag niet kwijt, maar wel de wijzigingen van 1 juli. Deze moet u opnieuw invoeren.
Als u aanvullingen heeft ingediend (bijlagen heeft toegevoegd) aan een al ingediende aanvraag, zijn deze bijlagen verdwenen uit het loket, maar het bevoegd gezag heeft deze wel ontvangen. U hoeft niets te doen.
Twijfelt u, neemt u dan contact op met het bevoegd gezag.
Wij bieden u nogmaals excuses aan voor het ontstane ongemak. Uiteraard doen wij er alles aan om te waarborgen dat dit niet meer kan gebeuren.
Heeft u vragen? Neem hiervoor contact op met de helpdesk Omgevingsloket of bel (088) 602 53 33 op werkdagen tussen 9:00 en 12:00 uur. Op 2 juli en 3 juli is de helpdesk tot 16.00 open.