Menu

Filter op
content
PONT Omgeving

Gevolgen van storing Omgevingsloket online voor aanvragers en bevoegd gezag

Omgevingsloket online heeft op 10 februari te maken gehad met een storing. De storing is verholpen, maar bij een beperkt aantal aanvragen/meldingen is toch iets misgegaan.

InfoMil 19 February 2015

Nieuws

Omgevingsloket online heeft op 10 februari te maken gehad met een storing. De storing is verholpen, maar bij een beperkt aantal aanvragen/meldingen is toch iets misgegaan.

Niet beschikbare aanvragen

Het gaat alleen om aanvragen/meldingen:

  • die zijn ingediend tussen dinsdag 10 februari 2015 19:52:50 en woensdag 11 februari 2015 01:22:44

  • én met een even aanvraagnummer

  • én met een hoger aanvraagnummer dan 1653310

Deze aanvragen/meldingen zijn ingediend en door Omgevingsloket online verwerkt en verstuurd naar bevoegd gezag. De aanvragen zijn niet bewaard in het Omgevingsloket.

Gevolgen voor aanvrager

Dit betekent dat een aanvrager bij een getroffen aanvraag:

  • een mailbericht heeft ontvangen dat de aanvraag/melding is ingediend

  • van de aanvraag een PDF heeft ontvangen per e-mail

  • geen aanvraaggegevens in Omgevingsloket ziet onder Mijn overzicht

  • geen aanvulling kan doen via Omgevingsloket op de ingediende aanvraag/melding

  • de aanvraag niet kan intrekken.

Gevolgen voor bevoegd gezag

Gevolgen voor een overheidsorganisatie (gemeente, provincie, waterschap):

  • aanbiedingbericht van aanvraag is ontvangen

  • bestanden van aanvraag/melding zijn op de bestandenserver (FTP) gezet

  • dossier is niet zichtbaar in tabblad aanvragen van behandelmodule

  • webberichten naar omgevingsloket over dossier geven foutmelding (geen statusupdate, referentienummer toevoegen)

  • communicatie naar aanvrager kan niet via Omgevingsloket

  • aanvullingen vragen kan niet via Omgevingsloket

  • bevoegd gezag wijzigen kan niet via Omgevingsloket

  • advies vragen kan niet via Omgevingsloket

Mogelijk niet door Omgevingsloket verwerkte acties

In de periode tussen 10 februari 2015 19:52:50 en 11 februari 2015 01:22:44 kunnen ook acties bij bestaande ingediende aanvragen zijn uitgevoerd. Ook van die acties is mogelijk niet alles geregistreerd in Omgevingsloket online. Dit kunnen acties zijn zoals aanvulling indienen of aanvraag intrekken.

Bij aanvullingen indienen zijn de bestanden wel op bestandsserver (FTP) gezet en zijn de berichten naar aanvrager en gemeente gestuurd, maar is er geen registratie in Omgevingsloket.

Vooroverleg: aanvragers kunnen ook acties hebben uitgevoerd bij bestaande concepten. Er kan bijvoorbeeld vooroverleg zijn aangevraagd. Van deze acties zijn wel berichten naar aanvragers en overheid gestuurd, maar deze zijn niet geregistreerd.

Verzoek aan bevoegd gezag

We vragen u om aanvragen met even nummers (hoger dan 1653310) die bij u zijn binnengekomen in de periode tussen 10 februari en 2015 19:52:50 en 11 februari 2015 01:22:44, te melden bij de helpdesk. Ook van aanvragen waarbij u ziet dat acties niet zijn verwerkt, verzoeken wij u de aanvraagnummers door te geven. U kunt dit doen door middel van dit formulier.

Vervolg na ontvangst melding

Op basis van de ontvangen aanvraagnummers vindt een analyse plaats van de problemen per aanvraag en de mogelijke oplossingen. Wanneer de analyse is afgerond neemt de helpdesk Omgevingsloket per behandelende overheid contact op. Het is nog niet bekend wanneer de analyse is afgerond maar er wordt hard aan gewerkt. Wanneer er algemene ontwikkelingen zijn, informeren wij u via

www.infomil.nl/omgevingsloket

.

Melding aanvraagnummer na storing 10 februari ( olo )

Artikel delen