Menu

Filter op
content
PONT Omgeving

Artikel 6.4:2

  • 1

    De kapitein zorgt ervoor dat de daadwerkelijke arbeidstijden en rusttijden van elke zeevarende uiterlijk na een week op een werklijst zijn geregistreerd. De volledig ingevulde werklijst wordt door de desbetreffende zeevarende en door of namens de kapitein geaccordeerd. De kapitein zorgt ervoor dat elke zeevarende een afschrift ontvangt van zijn werklijst.

  • 2

    De kapitein zorgt ervoor dat de werklijsten uiterlijk 8 weken na de vaststelling ervan ter beschikking van de scheepsbeheerder worden gesteld.

  • 3

    De scheepsbeheerder zorgt ervoor dat de werklijsten zorgvuldig worden bijgehouden.

  • 4

    Bij regeling van Onze Minister van Infrastructuur en Waterstaat wordt een model vastgesteld voor een werklijst voor de registratie van arbeidstijden en rusttijden. Bij die regeling kunnen voorschriften worden gegeven omtrent de invulling van de werklijst.

  • 5

    De werklijst bevat ten minste de gegevens opgenomen in het in het tweede lid bedoelde model en is gesteld in de werktaal of in de werktalen van het schip en in de Engelse taal.

Informatie geldend op 11-01-2023

Regelgeving die op dit artikel is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

  1. Regeling werkrooster en werklijst zeevarenden

  2. Regeling zeevarenden

Beleidsregels en circulaires die dit artikel als wettelijke bevoegdheid hebben

Geen

Artikelen of vergelijkbare tekst die verwijzen naar dit artikel

  1. Arbeidstijdenbesluit vervoer
    artikel: 8:4, 6.6:7

  2. Regeling zeevarenden

Overzicht van wijzigingen voor dit artikel

(11-01-2023)

Ontstaansbron

Inwerkingtreding

Datum van inwerking- treding

Terugwerkende kracht

Betreft

Ondertekening

Bekendmaking

Kamerstukken

Ondertekening

Bekendmaking

Opmerking

01-07-2018

wijziging

26-04-2018

Stb. 2018, 135

26-04-2018

Stb. 2018, 135

20-08-2013

wijziging

05-07-2012

Stb. 2012, 357

01-07-2013

Stb. 2013, 287

01-12-1998

nieuw

17-11-1998

Stb. 1998, 645

17-11-1998

Stb. 1998, 645