Menu

Filter op
content
PONT Omgeving

Artikel 56

  • 1

    De klachtencommissie behandelt de klacht zodanig dat een deskundige en zorgvuldige beslissing op de klacht is gewaarborgd.

  • 2

    De behandeling van de klacht geschiedt overeenkomstig een door de klachtencommissie te treffen regeling, die in ieder geval waarborgt dat:

    • a.

      aan de behandeling van de klacht niet wordt deelgenomen door een persoon tegen wiens beslissing de klacht is gericht;

    • b.

      de klager en de persoon tegen wiens beslissing de klacht is gericht in staat worden gesteld te worden gehoord;

    • c.

      het horen plaatsvindt op een locatie die op eenvoudige wijze bereikbaar is voor de cliënt;

    • d.

      de klager en de persoon tegen wiens beslissing de klacht is gericht zich kunnen doen bijstaan door degenen die zij daarvoor hebben aangewezen;

    • e.

      de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen zoveel mogelijk wordt beschermd.

Informatie geldend op 14-01-2022

Regelgeving die op dit artikel is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Beleidsregels en circulaires die dit artikel als wettelijke bevoegdheid hebben

Geen

Artikelen of vergelijkbare tekst die verwijzen naar dit artikel

  1. Wet zorg en dwang psychogeriatrische en verstandelijk gehandicapte cliënten
    artikel: 52

Overzicht van wijzigingen voor dit artikel

(14-01-2022)

Ontstaansbron

Inwerkingtreding

Datum van inwerking- treding

Terugwerkende kracht

Betreft

Ondertekening

Bekendmaking

Kamerstukken

Ondertekening

Bekendmaking

Opmerking

01-01-2020

nieuwe-regeling

24-01-2018

Stb. 2018, 36

31996

21-11-2019

Stb. 2019, 437

wijziging

24-01-2018

Stb. 2018, 37

32399

21-11-2019

Stb. 2019, 437