Er is een Audit Committee.
Het Audit Committee is samengesteld uit de volgende functionarissen:
de leden van de Bestuursraad;
de directeur Financiële en Economische Zaken, genoemd in artikel 1.4 van de bijlage, en zijn plaatsvervanger;
het lid van het managementteam van de Rijksauditdienst, dat verantwoordelijk is voor het klantcluster VROM, zonodig aangevuld met de clustermanager van het klantcluster VROM.
Aan het Audit Committee kunnen externe leden worden toegevoegd. Op adhoc basis kunnen andere functionarissen van het Ministerie worden uitgenodigd om deel te nemen aan vergaderingen van het Audit Committee.
De secretaris-generaal zit het Audit Committee voor.
Het Audit Committee is belast met het waarborgen van de kwaliteit op hoofdlijnen van de bedrijfsvoering en het financieel management van het Ministerie en verstrekt uit dien hoofde opdrachten aan de Rijksauditdienst.
De directeur Financiële en Economische Zaken zorgt ervoor dat het Audit Committee ten minste een keer per jaar wordt voorzien van de voor de uitvoering van zijn taak nodige informatie met betrekking tot de controlfunctie, waaronder bevindingen en aanbevelingen naar aanleiding van onderzoeken die vanuit die functie zijn uitgevoerd.
Het secretariaat van het Audit committee wordt gevoerd door de directeur Financiële en Economische Zaken.
(19-02-2015)
Datum van inwerking- treding |
Terugwerkende kracht |
Betreft |
Ondertekening |
Bekendmaking |
Kamerstukken |
Ondertekening |
Bekendmaking |
Opmerking |
01-01-2012 |
intrekking-regeling |
05-12-2011 |
05-12-2011 |
|||||
wijziging |
27-10-2008 |
27-10-2008 |
||||||
nieuwe-regeling |
21-04-2008 |
21-04-2008 |