Menu

Filter op
content
PONT Omgeving

Bijlage bij de Spoedwet wegverbreding, als bedoeld in artikel 2, eerste lid

A Wegaanpassingsprojecten van structurele aard

Wegnummer

Omschrijving wegvak

Aard van het project

Wijziging aantal rijstroken

Kilometrering

van

naar

van

tot

A9

Wijkertunnel Badhoevedorp

1

A9

Aansluiting Velsen–Raasdorp

inrichten vluchtstrook als spitsstrook en aanpassingen in knooppunt

2x2

2x3

41,0

49,1

2

A9

Knooppunt Raasdorp–knooppunt Badhoevedorp

inrichten vluchtstrook als spitsstrook en aanleg weefstroken

1x2

1x3

34,9

38,3

A9

2a

A9

Alkmaar–Uitgeest

aanleg spitsstrook

2x2

2x3

59,0

70,7

A7

Oostbaan richting Hoorn

3

A7

Zaanstad–Purmerend

inrichten vluchtstrook als spitsstrook

1x2

1x3

4,7

14,8

A12

Utrecht–Den Haag

4

A12

Zoetermeer–Zevenhuizen

aanleg plusstrook

2x2

2x3

15,8

23,0

5

A12

Zevenhuizen–Gouda

aanleg plusstrook

2x2

2x3

23,0

27,0

6

A12

Woerden–Gouda

aanleg plusstrook

1x3

1x4

45,0

27,0

A12

Utrecht–Duitse grens

7

A12

Utrecht–Bunnik

aanleg extra rijstrook

2x3

2x4

63,5

63,5

67,4 (noordbaan)

67,6 (zuidbaan)

8

A12

Bunnik–Driebergen

aanleg extra rijstrook en plusstrook

2x2

2x4

67,4

67,6

70,9 (noordbaan)

71,5 (zuidbaan)

9

A12

Driebergen–Maarsbergen

aanleg plusstrook

2x2

2x3

70,9

71,5

82,0 (noordbaan)

82,0 (zuidbaan)

10

A12

Veenendaal–Ede

inrichten linker rijstrook als plusstrook en aanleg weefstroken

2x2

2x3

90,0

110,6

CRAAG

11

A9

Holendrecht–Diemen

inrichten vluchtstrook als spitsstrook

2x2

2x3

4,5

12,1

12

A1

't Gooi

inrichten vluchtstrook als spitsstrook

2x2

2x3

21,2

29,6

13

A1/A6

Muiderberg–Almere Stad west Oostbaan

inrichten vluchtstrook als spitsstrook

1x3

1x4

12,0

41,2

15,4 (A1)

48,0 (A6)

14

A1

Diemen–Muiderberg

uitbreiden wisselstrook

1x1

1x2

6,4

17,8

A2

14a

A2

Holendrecht–Maarssen

aanleg extra rijstrook

2x4

2x5

34,0

57,0

14b

A2

Urmond–Maasbracht

aanleg spitsstrook

1x2

1x3

239,1

221,7

14c

A2/A76

Urmond–Geleen

aanleg extra rijstrook en aanpassing knooppunt Kerensheide

2x2

2x3

239,1 (A2)

4,5 (A76)

A28 Utrecht–Amersfoort

14d

A28

Utrecht–Leusden Zuid

aanleg extra rijstrook

2x2

2x3

0

17,8

14e

A28

Leusden Zuid–knooppunt Hoevelaken

aanleg plusstrook en weefstroken en aanpassing knooppunt Hoevelaken

1x2

1x3

17,3

46,5 (A1) (oostbaan)

aanleg plusstrook en weefstroken

1x2

1x3

27,7

17,3 (westbaan)

B Wegaanpassingsprojecten van semi-permanente aard

Wegnummer

Omschrijving wegvak

Aard van het project

Wijziging aantal rijstroken

Kilometrering

van

naar

van

tot

CRAAG

15

A4

Knooppunt Badhoevedorp – knooppunt Nieuwe Meer

inrichten vluchtstrook als spitsstrook en aanleg weefstroken

2x3

2x4

0

4,0

16

A10 zuid

Knooppunt Nieuwe Meer – knooppunt Amstel

inrichten vluchtstrook als spitsstrook en aanleg weefstroken

2x3

2x4

16,0

20,9

A2/A27

17

A2/A27

Everdingen – Lunetten

inrichten vluchtstrook als spitsstrook en aanleg weefstroken

1x2

1x3 (deels 1x4)

57,2

70,2

A28

Utrecht–Amersfoort

A1

20

A1

Hoevelaken–Barneveld zuidbaan

inrichten vluchtstrook als spitsstrook

1x2

1x3

46,0

54,0

A27

22

A27

Gorinchem–Noordeloos

inrichten linkerrijstrook als plusstrook

1x2

1x3

37,3

43,0

Prins Clausplein

23

A4

Aansluiting Leidschendam Prins Clausplein

inrichten vluchtstrook als bufferstrook

1x3

1x4

44,0

46,3

24

A12

Prins Clausplein–Voorburg

inrichten vluchtstrook als bufferstrook

1x4

1x5

6,4

5,0

A13

25

A13

Zestienhoven–Delft Zuid

inrichten vluchtstrook als spitsstrook

1x3

1x4

17,1

10,6

A20

26

A20

Terbregseplein

inrichten extra rijstrook als bufferstrook

1x4

1x5

38,9

34,5

Coenplein

A1

28

A1

Knooppunt Watergraafsmeer – knooppunt Diemen

inrichten als bufferstrook

2x3

2x4

8,0

3,7

A50/A1 Valburg–Heteren/Arnhem–Deventer

29

A50/A1

Arnhem Centrum–knooppunt Beekbergen

inrichten vluchtstrook als spitsstrook

2x2

2x3

183,3

203,0

30

A50/A1

Knooppunt Beekbergen–Deventer Oost

inrichten linkerrijstrook als plusstrook

2x2

2x3

88,1

108,6

31

A50/A1

Heteren–Valburg

inrichten vluchtstrook als spitsstrook

1x2

1x3

158,7

155,9

A2 Den Bosch–Eindhoven

Informatie geldend op 18-08-2017

Regelgeving die op dit is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Beleidsregels en circulaires die dit als wettelijke bevoegdheid hebben

Geen

Artikelen of vergelijkbare tekst die verwijzen naar dit

  1. Spoedwet wegverbreding
    artikel: 2, 3, 4, 5, 6
    hoofdstuk: 2

  2. Wet geluidhinder
    artikel: 104a

  3. Wijzigingswet Wet geluidhinder (modernisering instrumentarium geluidbeleid, eerste fase)
    artikel: VII

Overzicht van wijzigingen voor dit

(18-08-2017)

Ontstaansbron

Inwerkingtreding

Datum van inwerking- treding

Terugwerkende kracht

Betreft

Ondertekening

Bekendmaking

Kamerstukken

Ondertekening

Bekendmaking

Opmerking

24-04-2009

t/m 01-01-2009

wijziging

02-04-2009

Stb. 2009, 189

31721

02-04-2009

Stb. 2009, 189

Alg. 1

01-11-2007

wijziging

23-08-2007

Stb. 2007, 318

23-08-2007

Stb. 2007, 318

01-07-2004

wijziging

24-05-2004

Stb. 2004, 235

24-05-2004

Stb. 2004, 235

01-10-2003

wijziging

14-08-2003

Stb. 2003, 334

14-08-2003

Stb. 2003, 334

25-06-2003

nieuwe-regeling

02-06-2003

Stb. 2003, 256

28679

02-06-2003

Stb. 2003, 256

Inwtr. 2

Opmerkingen

  • 1) Artikel IV van Stb. 2009/189 bevat overgangsrecht m.b.t. deze wijziging.

  • 2) De datum van inwerkingtreding is vastgesteld onder toepassing van artikel 16, eerste lid, van de Tijdelijke referendumwet.