Hij aan wiens schuld te wijten is dat gevaar ontstaat voor het verkeer door mechanische kracht over een spoorweg of voor het luchtverkeer, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie.
Indien het feit iemands dood ten gevolge heeft, wordt de schuldige gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
Regelgeving die op dit artikel is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)
Geen
Beleidsregels en circulaires die dit artikel als wettelijke bevoegdheid hebben
Artikelen of vergelijkbare tekst die verwijzen naar dit artikel
Aanbestedingsbesluit
artikel: 8
Beleidsregel 06-01 betrouwbaarheid personen ex Wet toezicht accountantsorganisaties en Besluit toezicht accountantsorganisaties
bijlage: A1
Besluit Gedragstoezicht financiële ondernemingen Wft
bijlage: C
Besluit Markttoegang financiële ondernemingen Wft
bijlage: bijlage
Besluit prudentiële regels Wft
bijlage: A
Besluit reikwijdtebepalingen Wft
bijlage: behorend bij artikel 30
Besluit toegelaten instellingen volkshuisvesting 2015
bijlage: 2
Besluit toezicht trustkantoren 2018
bijlage: Bijlage behorend bij artikel 5
Besluit uitvoering Pensioenwet en Wet verplichte beroepspensioenregeling
bijlage: behorend bij artikel 32 van het Besluit uitvoering Pensioenwet en Wet verplichte beroepspensioenregeling
Handleiding Rijkswet op het Nederlanderschap 2003
tekst: tekst
Richtlijn voor strafvordering luchtvaartwetgeving
bijlage: De richtlijn
(02-11-2019)
Datum van inwerking- treding |
Terugwerkende kracht |
Betreft |
Ondertekening |
Bekendmaking |
Kamerstukken |
Ondertekening |
Bekendmaking |
Opmerking |
wijziging |
28-02-2013 |
22-03-2013 |
||||||
wijziging |
22-12-2005 |
09-01-2006 |
||||||
wijziging |
10-03-1984 |
Stb. 1984, 91 |
21-04-1984 |
Stb. 1984, 129 |
||||
wijziging |
04-05-1954 |
Stb. 1954, 169 |
04-05-1954 |
Stb. 1954, 169 |
||||
wijziging |
19-05-1922 |
Stb. 1922, 313 |
19-05-1922 |
Stb. 1922, 313 |
||||
nieuwe-regeling |
03-03-1881 |
Stb. 1881, 35 |
15-04-1886 |
Stb. 1886, 64 |